Je winkelmandje is leeg
Snelzoeken
 
Gebruik sleutelwoorden om het artikel te zoeken.
Geavanceerd zoeken
Categorieën

Informatie over het retourneren

Retourneren

Ben je niet tevreden met de aankoop, dan kun je gebruik maken van de afkoelingsperiode. Waar je bij de meeste winkels een heroepingsrecht van 14 dagen hebt, krijg je bij Smartphone Batterijen een termijn tot 30 dagen om de bestelling te retourneren. Na deze 30 dagen wordt de koopovereenkomst een feit en is retourneren niet meer mogelijk.


  • Na ontvangst van de bestelling heeft de koper gedurende een periode tot 30 dagen het recht de bestelling te retourneren en de koopovereenkomst te ontbinden.
  • De koper is aansprakelijk voor waardevermindering die kan ontstaan tijdens het beoordelen van de artikelen. Wees daarom voorzichtig met de bestelde artikelen.
  • De koper voegt een volledig ingevuld en ondertekent herroepingsformulier bij de retourzending.
  • De koper voegt de factuur of een kopie factuur bij de retourzending.
  • De koper draagt de kosten en het risico van de retourzending. Veilig retourneren met traceermogelijkheid heeft de voorkeur.
  • De koper stuurt alleen de door Smartphone Batterijen geleverde artikelen retour. Bij misbruik wordt aangiften gedaan en wordt de koopovereenkomst eenzijdig ontbonden zonder recht op restitutie.
  • De gedane betalingen worden zo spoedig als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst terugbetaald aan de koper.
  • Stuurt de koper niet alle artikelen retour, wordt de koopovereenkomst slechts gedeeltelijk ontbonden en terugbetaalt. Acties, combinatieprijzen en kortingen die van toepassing waren, kunnen komen te vervallen en worden verrekend met de terugbetaling.

Herroepingsformulier downloaden

Dead on Arrival - DOA

Indien een artikel bij binnenkomst defect is, kun je gebruik maken van de regeling Dead on Arrival ofwel DOA-regeling. Na ontvangst van het artikel heb je een redelijk termijn van 48 uur om het defect te ontdekken en een DOA-regeling aan te vragen. Na 48 uur gelden de normale garantievoorwaarden. Het aanvragen van een DOA-regeling gaat middels een ticket via de helpdesk van de klantenservice.

Na het indienen van de aanvraag DOA-regeling wordt deze doorgaans binnen 1 werkdag in behandeling genomen en beoordeeld. Wanneer de DOA-regeling wordt geaccepteerd, wordt een nieuw artikel per ommegaande toegestuurd en uitgelegd hoe het defecte artikel te retourneren.


  • Na ontvangst van het artikel heeft de koper een redelijk termijn van 48 uur om het defect te ontdekken en een DOA-regeling aan te vragen.
  • De koper gaat na of het artikel juist geplaatst en aangesloten is en of er geen vuil tussen aansluit- en contactpunten zit.
  • De koper sluit uit dat het defect ontstaat door andere apparatuur zoals laders, kabels en defecte toestellen.
  • De koper heeft - indien mogelijk - een kalibratie uitgevoerd. (Kalibratie uitvoeren)
  • De koper omschrijft in de aanvraag DOA-regeling het defect en welke stappen uitgevoerd zijn.
  • De koper is aansprakelijk voor verzend-, onderzoeks- en reparatiekosten indien de aanspraak op de DOA-regeling ongegrond is.
  • De koper stuurt na acceptatie van de DOA-regeling het defecte artikel binnen een redelijk termijn van 14 dagen retour.
  • Indien de koper niet binnen een redelijk termijn van 14 dagen na ontvangst het defecte artikel retourneert, kan en mag het artikel dat onder de DOA-regeling is toegestuurd, in rekening gebracht worden.

Bij afwijzing van de DOA-regeling, kan gekeken worden naar een andere passende oplossing.


Ticket indienen

Garantie

Gaat een artikel binnen een jaar na aankoop defect, dan kun je aanspraak maken op garantie. Aanspraak maken op garantie kan middels het indienen een ticket via de helpdesk van de klantenservice.

Na het indienen van het garantieverzoek wordt deze doorgaans binnen 1 werkdag in behandeling genomen en beoordeeld. Bij goedkeuring zal per e-mail het verloop van de garantieprocedure uitgelegd worden.


  • De koper kan gedurende een jaar na aankoop aanspraak maken op garantie.
  • Het defect is niet ontstaan door oneigen gebruik danwel door schade van buitenaf zoals waterschade, oververhitting, kortsluiting en val- en stootschade.
  • De koper sluit uit dat het defect ontstaat door andere apparatuur zoals laders, kabels en defecte toestellen.
  • De koper heeft - indien mogelijk - een kalibratie uitgevoerd.
  • De koper is aansprakelijk voor onderzoeks- en reparatiekosten indien de aanspraak op garantie ongegrond is.
  • De koper omschrijft in de garantieaanspraak het defect en welke stappen uitgevoerd zijn.
  • Het serienummer/fabricagenummer en/of de productiedatum komt overeen met het door Smartphone Batterijen geleverde. Bij misbruik wordt aangiften gedaan en wordt de koopovereenkomst eenzijdig ontbonden zonder recht op restitutie.
  • Bij slijtage en afname van kwaliteit door normaal gebruik is geen aanspraak op garantie mogelijk.

Ticket indienen

Ruilen

Als een verkeerd artikel is besteld of er vermoedens zijn dat er een verkeerd artikel is geleverd, kun je het artikel aanmelden voor een omruiling. Aanmelden van een omruiling kan middels het indienen een ticket via de helpdesk van de klantenservice. De aanmelding voor een omruiling wordt doorgaans binnen 1 werkdag in behandeling genomen.


  • De koper meldt de omruiling binnen 30 dagen na aankoop aan door een ticket in te dienen.
  • De koper geeft aan welk artikel is ontvangen aan de hand van een productnummer, modelnummer, Apple Product Number (APN) of ander nummer waaraan het artikel herkend kan worden. Een foto van het ontvangen artikel als bijlage meesturen is mogelijk.
  • De koper geeft aan welk artikel het wenst te ontvangen. Een foto van het gewenste artikel als bijlage meesturen is mogelijk.

Als Smartphone Batterijen een verkeerd artikel heeft geleverd:


  • Smartphone Batterijen stuurt per ommegaande het juiste artikel toe.
  • Smartphone Batterijen geeft de mogelijkheid het verkeerd geleverde artikel kosteloos te retourneren. De koper gaat akkoord hiervan gebruik te maken.

Als de koper een verkeerd artikel heeft besteld:


  • De koper draagt de kosten en het risico voor het retourneren van het artikel. Veilig retourneren met traceermogelijkheid heeft de voorkeur.
  • Na ontvangst en verwerking van de retouzending, zal een nieuwe factuur met de verrekende kosten en verzendkosten worden opgesteld.
  • De koper wordt op de hoogte gesteld van mogelijke kosten en instructies hoe deze betaalt dienen te worden.
  • Indien het bedrag lager uitvalt, wordt het verrekende bedrag zo spoedig als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald aan de koper.
  • Na verrekening en ontvangst van de betalingen, vindt de omruiling plaats en deze wordt per ommegaande toegestuurd.

Ticket indienen